Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
 

Kalendarz brań

Najnowsze ogłoszenia

tutaj lista najnowszych kilku ogloszen jak na elka.fm

reklama

Dowcipy

Łowi rybak ryby, ale nie biorą. Siedzi tak, mocząc sobie kij, przez pięć godzin głodny, niewyspany i mokry, bo tu jeszcze deszcz zaczął padać, i w końcu powiada:
- Jakbym nie wiedział, że to uspokaja nerwy, tobym to wszystko rzucił w cholerę!

Najnowsze ogłoszenia



Kontakt z redakcją


  Napisz do nas:
ryby@elka.fm

Telefon komórkowy: Artur Grobecki
605-138-648
065 529 56 78 



Reklama

Twoja reklama w portalu ryby.elka.pl! Skontaktuj się z przedstawicielem handlowym:
e-mail: reklama@elka.pl
tel. 65 529 56 78 (centrala Radia Elka)
 

Czy kopalnia zniszczy nasze jeziora ?

Sporo mówi się w naszym regionie o planowanej budowie kopalni, której to plany rodzą falę protestów lokalnej społeczności obawiającej się skutków jakie może ona przynieść dla środowiska. Zbigniew Wawrzyniak zauważa, że problem ma szerszy kontekst i dotyczy także nas wędkarzy. Jak twierdzi autor budowa kopalni może w znacznym stopniu wpłynąć na poziom naszych jezior i ich ichtiofaunę. Czy okolicznym jeziorom zagraża zagłada ? Poniżej zamieszczamy maila jaki nadszedł do redakcji.
Witam serdecznie
Nie wypowiadam się tutaj jako rolnik lecz jako osoba prywatna. Obywatel wielkopolski, dokładnie gminy Gostyń .
Jak widzę wielu z was nie zdaje sobie sprawy z powagi sytuacji. Po komentarzach wnioskuję iż wasza większa część nie traktuje sprawy poważnie. A sprawa jest poważna...i to jak!!!!
Kieruję te słowa do Was , mieszczuchów jak i beztrosko żyjących i śmiejących się z tematu ludzi żyjących na prowincji . Otoczenie w obrębie 60 km od odkrywki stanie się poligonem , kraterem , kosmiczną dziurą która pochłonie nie tylko ziemię,plony i wysiedli miejscową ludność i zwierzęta. To w zasadzie tylko wierzchołek góry lodowej...
Lubicie jeździć nad jezioro i spędzać miło czas ? Lubicie spacery brzegiem jeziora ? Lubicie wędkować na okolicznych jeziorach np. w Osiecznej czy Cichowie ? Lubicie wypoczywać nad stawami ? Byliście dumni gdy Cichowo było gospodarzem Motorowodnych mistrzostw świata super szybkich łodzi w 2011 r ? , Lubicie podziwiać florę i faunę naszych wielkopolskich ziem ? Planujecie aranżację pięknego ogrodu i myślicie że będziecie mogli utrzymać go w pięknym stanie na lata ? .
JEŻELI PRZYNAJMNIEJ NA WIĘKSZOŚĆ PYTAŃ ODPOWIADACIE TWIERDZĄCO,WIEDZCIE ŻE PO ODKRYWCE TO JUŻ NIE BĘDZIE MOŻLIWE !!!!
W obrębie 60 km poziom wód gruntowych spadnie o kosmiczne wartości , przecież takie jezioro Dominickie w Osiecznej jest oddalone zaledwie 20 km od Karca (Karzec) gdzie planowana jest odkrywka . Górzno, Świerczyna , Ziemnice , Jezioro Łagowskie , Krzywiniu, Bieżyniu , Jezioro Zbęchy , wszystkie są zagrożone lejem depresyjnym , albo znacząco zmniejszą swoją objętość , lub przestaną istnieć ! . To samo tyczy się jeziora Dolskiego , to zaledwie 26km... A stawy znajdujące się w otoczeniu znikną całkowicie.
Otaczający was świat zmieni się nie do poznania , Okolica którą znaliście od lat stanie się obca i nie atrakcyjna . To nie problem SAMYCH ROLNIKÓW , To problem nas wszystkich zamieszkujących ziemię w obrębie min. 60km licząc w linii prostej od planowanej odkrywki!!!
Weźcie sobie te słowa do serca i przemyślcie swoje postępowanie . Pomyślcie co Wy możecie zrobić w temacie , jak się sprzeciwić , jak każdy z Nas może powiedzieć swoje NIE !!! 
Podobno żyjemy w czasach gdzie każdy może decydować o swoim losie . Podobno każdy z Nas jest ważny i każdy ma prawo do życia o jakim marzy ! Natura stworzyła obecny otaczający nas świat przez miliony lat ,Nie pozwólmy sprowadzić naszego krajobrazu do ery kamienia łupanego !!! . Do krajobrazu księżycowego !!! . Nie dajmy się nabrać na obietnice bez pokrycia , na to że kiedyś... zaleją dziurę wodą i będzie spoko . Wyciągniemy żaglówki i będziemy śmigać na skuterach wodnych . Ta...Jasne ! Spójrzcie, wygooglujcie sobie miejsca gdzie odkrywka była , jak zmieniło się życie ludzi i jak żyje się teraz a dopiero później wypisujcie komentarze które są często żałosne . Powtarzam raz jeszcze to nie problem tylko rolników - TO PROBLEM WSZYSTKICH MIESZKAŃCÓW !!!!! .
 

Komentarze 

 
#1 2015-02-23 04:07
powiem tak jak powstanie kopalnią to w akwarium sobie możecie połowić bo powstanie pustynia a ci do góry będą się śmiać, kasy mają tyle co by was wykupić z 500 razy jak nie więcej, więc panowie szykujcie sobie akwaria bo nie długo nic nie będzie prosty rysunek duł 20m woda gruntowa na głębokości 3/4 m stawy jeziora spłyną do zagłębienia większego.komu to się opłaci im taki rolnik za 1 hektar dostanie 20 tysięcy a normalnie by dostał z 60/70.
Cytować
 
 
#2 2015-02-23 07:03
zgadzam sie całkowicie ... kto nie widział jak wyglada odkrywka niech jedzie do bełchatowa........ pustynia............... trzeba im pomoc w protestach . jesli bezie kopalnia dłon oczkowice krobia w powiecie rawickim bedzie i tragedia..... ani wody ani zwierzyny . jedna wielka pustynia i krater.....
Cytować
 
 
#3 2015-02-23 10:05
A zastanawiałeś się że ja nie mam pracy, co mam dzieciom dać do jedzenia ? Ty masz jaja , kotlety, Unia daje Ci kasę na auta, masz traktory , dom, kolorowy TV, wieczorek popijasz whisky . A ja głoduję z dziećmi, mam kredyt we frankat na mieszkanie 30 m2 na 25 lat. Zamieńmy się , to zagłosuję, patrzysz tylko na swoje miliony na koncie farmerze.
Cytować
 
 
#4 2015-02-23 15:31
Wstań ze mną do pracy 0 6 rano, o 10 wypiejmy kawe, o 14 obiadek, o 20 koniec pracy... i jak bedziesz miał ochote to wypijemy szklaneczce... tylko pamiętaj ze na nastepny dzień na 6 ...
Cytować
 
 
#5 2015-02-23 16:01
TO JEDZ JEJ SZUKAJ ! jonie .. KOPALNIE TO NIE MIEJSCA PRACY !!!!! SAME MASZYNY I MOZE ZE 20 MIEJSC PRACY ! I TO INZYNIERÓW SPROWADZONYCH Z KONINA......... ZADNEJ PRACY NIE BEDZIE ZA TO BEDZIE TRAGEDIA
Cytować
 
 
#6 2015-02-23 16:14
A OD KIEDY JEZIORO DOMINICKIE ZNAJDUJE SIE W OSIECZNEJ
Cytować
 
 
#7 2015-02-23 16:22
Cytuję Jon:
A zastanawiałeś się że ja nie mam pracy, co mam dzieciom dać do jedzenia ? Ty masz jaja , kotlety, Unia daje Ci kasę na auta, masz traktory , dom, kolorowy TV, wieczorek popijasz whisky . A ja głoduję z dziećmi, mam kredyt we frankat na mieszkanie 30 m2 na 25 lat. Zamieńmy się , to zagłosuję, patrzysz tylko na swoje miliony na koncie farmerze.


Już bez przesady... widać, że zwolennik kopalni. Za te pieniądze, które ci dadzą lub i nie dadzą bo wyrzucą siłą to nie będziesz w stanie zorganizować sobie nowego domu. Mydlą wszystkim oczy pieniędzmi, obiecują wielkie sumy a skończy się na groszach. Będzie tylko płacz i zgrzytanie zębów. A z tymi milionami na kontach rolników to się chyba bajek PAKowskich nasłuchałeś. Weźmy się w garść! Tu chodzi o nas wszystkich, mieszkańców, rolników, wędkarzy. Jeśli wszyscy się zjednoczymy to na pewno się nam uda!
Cytować
 
 
#8 2015-02-23 16:25
Znikną jeszcze piękne stawy w Dzięczynie, glinianki w Rozstępniewie, Sowinach, Pudliszkach. Zbiorniki w Pakosławiu czy Jutrosinie i wszystkie okoliczne stawy, zbiorniki, rzeczki, glinianki i żwirownie. Problem dotknie nawet Stawy Milickie! Nie wspominając o naszych pięknych jeziorach. Zastanówmy się wszyscy i walczmy!
Cytować
 
 
#9 2015-02-23 20:04
Cytuję Jon:
A zastanawiałeś się że ja nie mam pracy, co mam dzieciom dać do jedzenia ? Ty masz jaja , kotlety, Unia daje Ci kasę na auta, masz traktory , dom, kolorowy TV, wieczorek popijasz whisky . A ja głoduję z dziećmi, mam kredyt we frankat na mieszkanie 30 m2 na 25 lat. Zamieńmy się , to zagłosuję, patrzysz tylko na swoje miliony na koncie farmerze.

a 2 lata po otwarciu kopalni bedziesz strajkowal i domagal sie 14 tek.KOPALNIA ???? TO NA SLASK
Tam kopalnie chca zamykac a tu otwierac?????. NIE DOJDZIE DO TEGO
Cytować
 
 
#10 2015-02-23 20:08
jak to jest zamyka się czynne kopalnie węgla kamiennego, a chce tworzyć nową kopalnie węgla brunatnego , nie jestem fachowcem ale chyba kaloryczność węgla kamiennego jest o wile większa niż węgla brunatnego,którego o wiele więcej trzeba spalić zatruwając środowisko , a przecież ciągle wpuszczamy do środowiska za dużo co2, za co Polsce UE grozi wysokimi karami. górnikom zamyka się kopalnie ,a u nas chce się kopać kiepski węgiel ,niszcząc wspaniałe środowisko,oraz rolników którzy z powodzeniem konkurować mogą z rolnictwem Holandii, czy Dani i może o to chodzi aby zniszczyć wspaniałe wielkopolskie rolnictwo nie dajmy się Warszawce i jak by co to jak nasi dziadowie walczyli w Powstaniu Wielkopolskim ,o wolność naszych ziem tak my walczmy o zachowanie ich dziedzictwa w stanie mogącym służyć następnym pokoleniom Wielkopolan.
Cytować
 
 
#11 2015-02-23 22:57
http://www.staff.amu.edu.pl/~pawula/expert.htm

Myślę, że to mówi samo za siebie. Już w latach siedemdziesiątych wiedziano, że zrobienie tego wykopu wprowadzi znaczne zmiany w poziomie wód na obszarze nawet tak dużym jak pokazany na tej rycinie http://www.staff.amu.edu.pl/~pawula/expert5.jpg
Węgiel zalega dość głęboko, a więc będzie trzeba tą wodę usuwać (jeszcze przed rozpoczęciem prac odkrywkowych), bo będzie ona spływać do wykopu. Będą to zarówno wody powierzchniowe jak i głębinowe.

Tematowi tej odkrywki, a właściwie wyjaśnieniu dlaczego władze PRL zrezygnowały z eksploatacji tego złoża, profesor na wykładach z ochrony środowiska na UAM poświęcał bardzo dużo czasu. Było to chyba dla niego najważniejsze zagadnienie do omówienia. Zmiany w środowisku o których mówił były niewyobrażalne, gorsze niż w okolicach Konina, czy Bełchatowa. Jeśli dojdzie do uruchomienia wydobycia to będziemy mieli problemy z wodą - będzie trzeba ją sprowadzać z daleka, albo wydobywać z większej głębokości, a to sporo kosztuje i jestem pewien, że PAK nie będzie poczuwał się do zrekompensowania strat.

Dziwne jest też to, że przez kilkadziesiąt lat nie było mowy o otwarciu tego złoża, a teraz rząd nie widzi przeszkód i wydaje koncesje. Coś tu śmierdzi.
Cytować
 
 
#12 2015-02-24 08:04
Szanowni Państwo,
proszę nie dajcie się wciągnąć w lokalne bitwy i wojenki oraz nie poddawajcie się propagandzie prospołecznej. W mediach mówi się wyłącznie o negatywnych skutkach kopalni, krążą stwierdzenia wywołujące przeraźliwe widoki w myślach typu "pustynia", "poligon" itp. dlaczego nikt nie przeprowadzi rzetelnej sądy wśród mieszkańców np. gminy Kleszczów? To samorząd lokalny w granicach którego znajduje się kopalnia Bełchatów! Przez wpływy podatkowe z kopali jest niesamowicie rozwinięty region nie tylko gospodarczo. Któż z nas nie chciał by prądu za pół ceny czy wody w kranie za darmo? A tak właśnie jest w gminie Kleszczów! Niedowiarkom proponuję lekturę artykułu http://prawo.rp.pl/artykul/693309.html oraz przeszukanie lokalnych for dyskusyjnych i listy inwestycji gminnych w ostatniej dekadzie.
Powracając do meritum sprawy tj. powyższego maila do redakcji. Szanowny Panie czy Pan i Pańscy poplecznicy, mówiąc o stepowieniu terenu widzieliście mapę wód powierzchniowych przeznaczonych do rekreacji w tym i wędkarstwa w okolicy Konina? (skoro wysuwacie nie prawdziwe tezy to wnioskuję, że nie więc proszę to uczynić przed kontynuacją dialogu) Czy jedna z większych rzek Polski tj. Warta zmieniła bieg omijając szerokim łukiem Konin? Zakończyła bieg w tym mieście mocząc tamtejsze "stepy"? Jak w każdej inwestycji są przeciwnicy i zwolennicy nie neguję tego, każdy ma prawo zabrać OBIEKTYWNY głos. Proszę jedynie nie siać propagandy i nie próbować podstępnie werbować ludzi pozbawionych własnego sumienia i umiejętności wysuwania własnych wniosków!
Osobiście podkreślam, że dla mnie i moich najbliższych kopalnia to pozytywne zjawisko, nie wszyscy muszą się z tym zgodzić i proszę mnie za to nie negować tak jak ja nie neguję Waszych manifestów to których wszak jako pełnoprawni obywatele macie Państwo prawo. Proszę jedynie o obiektywną ocenę sprawy i przytaczanie również pozytywnych wątków sprawy w konfrontacji z Państwa negatywnymi spostrzeżeniami, wtenczas każdy logicznie myślący na podstawie własnych potrzeb życiowych oceni działania Inwestora i albo je poprze albo zaneguje!
Cytować
 
 
#13 2015-02-24 18:48
a kiedy ruszy budowa zalewu w rokosowie ?? czyżby wszystko było już przesądzone ??
Cytować
 
 
#14 2015-02-25 12:41
do kom 12 - Trzeba byc nie normalnym aby twierdzic, ze kopalnia to pozytywne zjawisko (szcegolnie w naszym rejonie) Mamienie ludzi obietnicami darmowej wody, czy tanszego pradu jest po prostu smieszne. Ludzie nie sa idiotami i na tak prostacka propagande (rodem z PRLu)nikt sie nie nabierze. Nawet jesli niektore szacunki sa nieco przesadzone, nie trzeba byc specjalista, aby sie domyslic, ze tak wielka dziura nie pozostanie bez wplywu na lokalnego srodowisko. Dla mnie (jestem mieszkancem Gostynia) jak i zapewne dla wiekszosci mieszkancow okolicznych miejscowosci powstanie kopalni nie przyniesie zadnych powtarzam zadnych korzysci (argument o pracy pomijam, bo jej tam nie bedzie)Po logicznym przemysleniu oraz obiektywnej ocenie stwierdzam - kopalnia dla przecietnego mieszkanca naszego regionu to wiecej negatywow niz pozytywow, tak wiec ja jej tutaj nie chce.
Cytować
 
 
#15 2015-02-25 15:26
brunatny to odkrywka koszt wydobycia o wiele wiele tanszy w wydobyciu bo ora jedna maszyna i leci tasmociagiem do kilku palaczy do sipruja do pieca tyle miejsc pracy jest ......... nawet karaluchy nie zostana a woda zniknie wszedzie i wszystka......... bedzie jak na marsie jeden krater i pustynia bez zycia.... nie mowiac o pyłach......... jedz do bełchatowa i zobacz jak to wyglada......... wyludnienie ekskumacje pustynia.......... krajobraz nie do przywrócenia......... nigdy
Cytować
 
 
#16 2015-02-25 21:00
Dwie konkretne sprawy sprawa pierwsza to pan B.Rosik sprzedaje znaki Poznania druga to kopalnia węgla woda zniknie nie wolno do tego pozwolić do sprzedaży iokrywki
Cytować
 
 
#17 2015-02-26 04:52
Cytuję Zwolennik kopalni:
Szanowni Państwo,
proszę nie dajcie się wciągnąć w lokalne bitwy i wojenki oraz nie poddawajcie się propagandzie prospołecznej. W mediach mówi się wyłącznie o negatywnych skutkach kopalni, krążą stwierdzenia wywołujące przeraźliwe widoki w myślach typu "pustynia", "poligon" itp. dlaczego nikt nie przeprowadzi rzetelnej sądy wśród mieszkańców np. gminy Kleszczów? To samorząd lokalny w granicach którego znajduje się kopalnia Bełchatów! Przez wpływy podatkowe z kopali jest niesamowicie rozwinięty region nie tylko gospodarczo. Któż z nas nie chciał by prądu za pół ceny czy wody w kranie za darmo? A tak właśnie jest w gminie Kleszczów! Niedowiarkom proponuję lekturę artykułu http://prawo.rp.pl/artykul/693309.html oraz przeszukanie lokalnych for dyskusyjnych i listy inwestycji gminnych w ostatniej dekadzie.
Powracając do meritum sprawy tj. powyższego maila do redakcji. Szanowny Panie czy Pan i Pańscy poplecznicy, mówiąc o stepowieniu terenu widzieliście mapę wód powierzchniowych przeznaczonych do rekreacji w tym i wędkarstwa w okolicy Konina? (skoro wysuwacie nie prawdziwe tezy to wnioskuję, że nie więc proszę to uczynić przed kontynuacją dialogu) Czy jedna z większych rzek Polski tj. Warta zmieniła bieg omijając szerokim łukiem Konin? Zakończyła bieg w tym mieście mocząc tamtejsze "stepy"? Jak w każdej inwestycji są przeciwnicy i zwolennicy nie neguję tego, każdy ma prawo zabrać OBIEKTYWNY głos. Proszę jedynie nie siać propagandy i nie próbować podstępnie werbować ludzi pozbawionych własnego sumienia i umiejętności wysuwania własnych wniosków!
Osobiście podkreślam, że dla mnie i moich najbliższych kopalnia to pozytywne zjawisko, nie wszyscy muszą się z tym zgodzić i proszę mnie za to nie negować tak jak ja nie neguję Waszych manifestów to których wszak jako pełnoprawni obywatele macie Państwo prawo. Proszę jedynie o obiektywną ocenę sprawy i przytaczanie również pozytywnych wątków sprawy w konfrontacji z Państwa negatywnymi spostrzeżeniami, wtenczas każdy logicznie myślący na podstawie własnych potrzeb życiowych oceni działania Inwestora i albo je poprze albo zaneguje!

Cytuję Zwolennik kopalni:
Szanowni Państwo,
proszę nie dajcie się wciągnąć w lokalne bitwy i wojenki oraz nie poddawajcie się propagandzie prospołecznej. W mediach mówi się wyłącznie o negatywnych skutkach kopalni, krążą stwierdzenia wywołujące przeraźliwe widoki w myślach typu "pustynia", "poligon" itp. dlaczego nikt nie przeprowadzi rzetelnej sądy wśród mieszkańców np. gminy Kleszczów? To samorząd lokalny w granicach którego znajduje się kopalnia Bełchatów! Przez wpływy podatkowe z kopali jest niesamowicie rozwinięty region nie tylko gospodarczo. Któż z nas nie chciał by prądu za pół ceny czy wody w kranie za darmo? A tak właśnie jest w gminie Kleszczów! Niedowiarkom proponuję lekturę artykułu http://prawo.rp.pl/artykul/693309.html oraz przeszukanie lokalnych for dyskusyjnych i listy inwestycji gminnych w ostatniej dekadzie.
Powracając do meritum sprawy tj. powyższego maila do redakcji. Szanowny Panie czy Pan i Pańscy poplecznicy, mówiąc o stepowieniu terenu widzieliście mapę wód powierzchniowych przeznaczonych do rekreacji w tym i wędkarstwa w okolicy Konina? (skoro wysuwacie nie prawdziwe tezy to wnioskuję, że nie więc proszę to uczynić przed kontynuacją dialogu) Czy jedna z większych rzek Polski tj. Warta zmieniła bieg omijając szerokim łukiem Konin? Zakończyła bieg w tym mieście mocząc tamtejsze "stepy"? Jak w każdej inwestycji są przeciwnicy i zwolennicy nie neguję tego, każdy ma prawo zabrać OBIEKTYWNY głos. Proszę jedynie nie siać propagandy i nie próbować podstępnie werbować ludzi pozbawionych własnego sumienia i umiejętności wysuwania własnych wniosków!
Osobiście podkreślam, że dla mnie i moich najbliższych kopalnia to pozytywne zjawisko, nie wszyscy muszą się z tym zgodzić i proszę mnie za to nie negować tak jak ja nie neguję Waszych manifestów to których wszak jako pełnoprawni obywatele macie Państwo prawo. Proszę jedynie o obiektywną ocenę sprawy i przytaczanie również pozytywnych wątków sprawy w konfrontacji z Państwa negatywnymi spostrzeżeniami, wtenczas każdy logicznie myślący na podstawie własnych potrzeb życiowych oceni działania Inwestora i albo je poprze albo zaneguje!



Szanowny optymisto,

Konin to zupełnie inny temat. Proszę sprawdzić na jakiej głębokości jest węgiel w okolicach Konina, a na jakiej w naszych okolicach - tam to jest kilkadziesiąt metrów, a "u nas" 90 - 160 metrów. Im dalej w kierunku Poznania, tym złoże zalega głębiej (nawet poniżej 220m, a odwodnienie planowano do 250 m, czyli 150 m poniżej poziomu morza). Jestem pewien, że doskonale wiesz w czym rzecz.

A tutaj kolejna lektura:
http://portalkomunalny.pl/wegiel-brunatny-zagrozeniem-dla-przyszlosci-wielkopolski/2/

PS.

Jeśli reprezentujesz PAK i chcesz przekonać ludzi do tej kopalni musisz działać na forach mniej nachalnie. Twój komentarz jest za bardzo propagandowy.
Cytować
 
 
#18 2015-02-28 19:54
Cytuję KarolG:
Jeśli reprezentujesz PAK i chcesz przekonać ludzi do tej kopalni musisz działać na forach mniej nachalnie. Twój komentarz jest za bardzo propagandowy.


Kolego ja porostu mam dość blokowania wszelkich inwestycji w regionie. Wiatraki nie bo ziemia przestanie rodzić... nowa droga nie bo zniszczą okoliczną infrastrukturę przy budowie.
Mój cel jest jeden - pokazać że nie wszyscy są do wszystkiego na nie! Opinia to każdego indywidualna sprawa i obiektywny osąd tematu. Nie podoba mi się prymitywne blokowanie inwestycji przez pewne grupy społeczne. Powinno odbyć się referendum i jeśli większość opowie się za kopalnią to powinni ją wybudować nie bacząc na jednostki. Wszystkich nie da się zadowolić!
Cytować
 
 
#19 2015-03-01 23:17
Cytuję Zwolennik kopalni:
Cytuję KarolG:
Jeśli reprezentujesz PAK i chcesz przekonać ludzi do tej kopalni musisz działać na forach mniej nachalnie. Twój komentarz jest za bardzo propagandowy.


Kolego ja porostu mam dość blokowania wszelkich inwestycji w regionie. Wiatraki nie bo ziemia przestanie rodzić... nowa droga nie bo zniszczą okoliczną infrastrukturę przy budowie.
Mój cel jest jeden - pokazać że nie wszyscy są do wszystkiego na nie! Opinia to każdego indywidualna sprawa i obiektywny osąd tematu. Nie podoba mi się prymitywne blokowanie inwestycji przez pewne grupy społeczne. Powinno odbyć się referendum i jeśli większość opowie się za kopalnią to powinni ją wybudować nie bacząc na jednostki. Wszystkich nie da się zadowolić!


Rozumiem Twoją troskę o rozwój regionu. Wytłumacz mi dlaczego mamy podążać w stronę niszczenia środowiska, utrudniania dostępu do wody. Kopalnia węgla brunatnego to najgorsza opcja "rozwoju" naszego regionu. Uwierz mi, to nie protesty społeczne spowodowały porzucenie tej inwestycji w PRL, tylko trzeźwe spojrzenie na bilans zysków i strat. Z tej kopalni (jeśli powstanie) zyski będą mieli wyłącznie inwestorzy. My zanotujemy wyłącznie straty. I nie chodzi mi tylko o rolników (ja nim nie jestem), przemysł przetwórstwa owocowo-warzywnego, czy nawet wędkarstwo. Skutków ubocznych odkrywki jest tak wiele, że nie da się ich tutaj wszystkich wymienić. Jeśli jeszcze w przyszłości dobudują elektrownię, to skutki będą jeszcze poważniejsze. Jedynym "plusem" będą miejsca pracy w elektrowni (jeśli kiedykolwiek powstanie), bo kopalnia spowoduje spadek zatrudnienia w regionie.

Wytwarzanie energii z węgla brunatnego w realiach "Pakietu Klimatycznego", to szczyt głupoty. Powinniśmy raczej postawić na odnawialne źródła energii. Myślę tutaj głównie o energii geotermalnej - potencjał geotermalny naszego kraju jest znaczny. Nie jest to może tak wydajne źródło energii jak węgiel, jest też to technologia droższa i też może powodować pewne skażenie, ale ostatecznie rozwiązanie to w wielu miejscach na świecie (a nawet w Polsce) sprawdziło się dobrze.

W sytuacji naszego kraju, przy znacznych oporach we wprowadzaniu OZE, jedynie wybudowanie elektrowni jądrowych może uratować nas przed niechybnymi zanikami zasilania, które mogą pojawić się już w przyszłym roku (ale nie muszą, bo nasze władze zadbały o możliwość importu energii z Niemiec). Jak możemy jednak zauważyć, spółki powołane do ich uruchomienia nie są specjalnie zainteresowane wykonaniem zadania.

Pozdrawiam i przepraszam za przynudzanie.
Cytować
 
 
#20 2015-03-04 21:27
Ja do zwolennika napisze bardziej dosadnie - jestes id...a czy tylko g..pka udajesz? potrafisz czytac i wyciagac wnioski? dostales wszystko na tacy (dobre opracoanie profesora z mojej dawnej uczelni. Jakie konsekwencje, jakie zgrozenia, ile ludzi straci prace, ile wiosek i zakladow zniknie. Nasz region zostanie wywrocony do gory nogami, chcesz mieszkac na stepie przy kopalni i elektrowni? ja nie. Nawet komuchy zrozumieli, ze kopalnia to zagrozenie (Mosina/Czempin) i zaniechali budowy, a ten sie martwi, ze ludzie staraja sie zablokowac ta inwestycje, no po prostu reca opadaja na takich ignorantow.
Cytować
 
 
#21 2015-03-05 11:16
Chłopie, sądzisz, że kopalnia pozwoli Ci spłacić frankowy kredyt przed czasem? Raz już naiwny byłeś, biorąc ten kredyt (nie gadaj, że nie dało się inaczej - możliwości jest i było mnóstwo! Każde tłumaczenie jest tylko szukaniem przyczyny a nie sposobu). Teraz chcesz być naiwny ponownie, wołając o pracy w kopalni.
Nie jestem rolnikiem. Nie mieszkam też na terenie hipotetycznie objętym wywłaszczeniami - stąd zanim mi naubliżasz, zastanów się nad tym, co napisałem. Zastanów się też, czy dzieci na starość nie wyplują Ci tego kopalnianego chciejstwa. Weź że człowieku się sam za swoje życie.

Cytuję Jon:
A zastanawiałeś się że ja nie mam pracy, co mam dzieciom dać do jedzenia ? Ty masz jaja , kotlety, Unia daje Ci kasę na auta, masz traktory , dom, kolorowy TV, wieczorek popijasz whisky . A ja głoduję z dziećmi, mam kredyt we frankat na mieszkanie 30 m2 na 25 lat. Zamieńmy się , to zagłosuję, patrzysz tylko na swoje miliony na koncie farmerze.
Cytować
 
 
#22 2015-03-11 08:44
Cytuję Jacek:
Ja do zwolennika napisze bardziej dosadnie - jestes id...a czy tylko g..pka udajesz? potrafisz czytac i wyciagac wnioski? dostales wszystko na tacy (dobre opracoanie profesora z mojej dawnej uczelni. Jakie konsekwencje, jakie zgrozenia, ile ludzi straci prace, ile wiosek i zakladow zniknie. Nasz region zostanie wywrocony do gory nogami, chcesz mieszkac na stepie przy kopalni i elektrowni? ja nie. Nawet komuchy zrozumieli, ze kopalnia to zagrozenie (Mosina/Czempin) i zaniechali budowy, a ten sie martwi, ze ludzie staraja sie zablokowac ta inwestycje, no po prostu reca opadaja na takich ignorantow.


ani jedno ani drugie Szanowny Panie! Powtórzę jeszcze raz że wyrażam swoją SUBIEKTYWNĄ opinię w temacie kopalni i tyle! Żadne "raporty" profesorskie mnie nie przekonają, ponieważ są opłacane z obu stron.

Tym postem kończę dyskusję w tym miejscu bo to jest olbrzymi offtop, podkreślając że nie dajmy się zwariować. Atomówka nie bo niebezpieczna i napromieniuje ziemniaki na pomorzu :) wiatraki nie bo sąsiad ma ja nie więc się nie godzę, inne OZE nie bo ustawodawca nie reguluje sytuacji, węglówka nie bo wywłaszczą i doły wykopią... co za kraj co za naród. Pozdrawiam!
Cytować
 

Dodaj komentarz

reklama
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.

Kod antysapmowy
Odśwież

reklama